رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پیام نور سبزوار

یام نور سبزوار,پیام نور,دانشگاه,علوم کامپیوتر,پیام نور, نرم افزار,سخت افزار,دانشگاه پیام نور سبزوار,آموزشی,دنلود نرم افزار

رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پیام نور سبزوار

یام نور سبزوار,پیام نور,دانشگاه,علوم کامپیوتر,پیام نور, نرم افزار,سخت افزار,دانشگاه پیام نور سبزوار,آموزشی,دنلود نرم افزار

یک دنیا اطلاعات


یک دنیا اطلاعات

 امروزه در دنیایی زندگی میکنبم که بدست آوردن اطلاعات مورد نیازمان کار چندان مشکلی نیست.تکنولوژی در این بین نقش به سزایی داشته است.دایرﺓالمعارف ها به خصوص دایرﺓالمعارف های دیجیتالی منبعی عظیم از اطلاعات می باشند که یکی از موفق ترین آنها نرم افزار Encarta می باشد.
این نرم افزار که نام تجاری آن
Microsoft Encarta می باشد برای اولین بار در سال 1993و بر روی یک حلقه CDمنتشر شد.چهار سال بعد یعنی در سال 1997 Microsoft Corporation, عرضه این نرم افزار را بر روی DVD آغاز کرد.
این دایرﺓالمعارف به صورت مولتی مدیا میباشد و قسمت های مختلف آن عبارتند از (مقالات, نقشه ها , رسانه ها , آنلاین , جدول ها , تورها , نمودارها و سرگرمی)
این نرم افزار دارای قابلیت به روز (آپدیت) شدن وهم چنین دارای موتور جستجوگر قوی می باشد.
نسخه 2006 این نرم افزار بر روی پنج
CD ارایه شده است.به همراه این نرم افزار دو برنامه کاربردی دیگر نیز وجود دارد که اولی Encarta Dictionary می باشد و دومی برنامه Encarta Kids میباشد.برنامه دومی دایرﺓالمعارفی بسیار جالب وبا طراحی کاملا فانتزی و مخصوص کودکان می باشد.
البته با تمام تعاریفی که از این برنامه شد باید این نکته را نیز در نظر گرفت که هر برنامه ای دارای نواقص و رقبایی نیز هست. از مهمترین رقبای
Encarta میتوان به دایرﺓالمعارف های Britannica (Digital Version) و همچنین ٌ Wikipediaاشاره کرد که نباید از کنار آنها بی تفاوت گذشت.

 


نظرات 1 + ارسال نظر
محسن جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:10 ق.ظ http://lcj.blogsky.com

سلام خیلی عالی موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد