رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پیام نور سبزوار

یام نور سبزوار,پیام نور,دانشگاه,علوم کامپیوتر,پیام نور, نرم افزار,سخت افزار,دانشگاه پیام نور سبزوار,آموزشی,دنلود نرم افزار

رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پیام نور سبزوار

یام نور سبزوار,پیام نور,دانشگاه,علوم کامپیوتر,پیام نور, نرم افزار,سخت افزار,دانشگاه پیام نور سبزوار,آموزشی,دنلود نرم افزار

ترفند ویندوز2

مخفی کردن درایوها در My Computer
اگر روزی رایانه خود را روشن کردید و خواستید از طریق My Computer به اطلاعات درون درایوها دسترسی بیابید اما هیچ آیکونی را ندید مطمئن باشید یک فرد حرفه ای سربه سر شما گذاشته است و با یک ترفند هم حال شما را گرفته و هم کلک تازه ای به ویندوز مایکروسافت زده است. قدم به قدم همراه با ما بیایید تا به شما یاد بدهیم که چگونه می توانید درایوهای رایانه تان را در یک چشم به هم زدن غیب کنید واگر خواستید آن را دوباره برگردانید. برای این منظور ابتدا به منوی Run در Start Menu بروید وکلمه Regedit را تایپ کنید و سپس دکمه OK را فشار دهید حالا قطعا باید رجیستری سیستم روی صفحه ی مانیتور ظاهر شود.
حالا شما قدرت خواهید داشت که سر به سر محصول بیل گیتس بگذارید. ابتدا آیکونHeky_ Current_ User را انتخاب کنید سپس روی پوشه Software بروید و از داخل آن پوشه Microsoft را کلیک کنید و پوشه ی Windows را برگزینید بعد از آن پوشه Current Version را باز کنید و به دنبال پوشه Policies بگردید وآن را باز کنید و از داخل آن پوشه Explorer را باز کنید سرانجام به مقصد رسیده اید یعنی به طور خلاصه مراحل زیر را طی کرده اید.
Heky_ Current_ User / Software/Microsoft/ Windows/ Current Version/ Policies/ Explorer
در داخل پوشه ی Explorer چندین فایل با رنگهای قرمز و آبی وجود دارد اما برای مخفی کردن درایوها از روی رایانه خود این کار را انجام دهید: روی آیکون Explorer بروید و روی آن کلیک راست کنید گزینه ی New و سپس DWORD Valve را بزنید در قسمت روبه رو یک آیکون جدید باز می شود که باید نام آن را Nodrives بگذارید باید توجه داشته باشید که حروف N و D را بزرگ تایپ کنید. حالا شما یک آیکون با نام Nodrives دارید روی آن دوبار کلیک کنید در قسمت Base گزینه Hexadecimal را انتخاب کنید و سپس در قسمت Value Data دقیقا نوشته ی 3FFFFFF را تایپ کنید حروف F را بزرگ تایپ کنید سپس کلید OK را بزنید حالا کلید F5 را بزنید تا سیستم شما دوباره جان بگیرد. رایانه را یکبار Restart کنید پس از ورود به سیستم عامل به سراغ My Computer بروید با تعجب خواهید دید که هیچ یک از درایوها دیده نمی شود.اگر ترسیدید و خواستید مجددا درایوهای خود را داشته باشید دوباره همه مراحل فوق را طی کنید وپوشه ی جدیدی را که ایجاد کرده اید پاک کنید و دوباره سیستم را Restart کنید.

نکته ها:
اگر خواستید فقط یک درایو خاص را محو کنید پس از درست کردن فایل Nodrives در قسمت
Value Data اعداد زیر را بنویسید:
برای مخفی کردن درایو A عدد 1 را وارد کنید.
برای مخفی کردن درایو B عدد 2 را وارد کنید.
اگر درایو C را بخواهید محو کنید عدد 4 را وبرای مخفی کردن درایو D عدد 8 وارد کنید.
برای مخفی کردن درایو E عدد 16 را تایپ کنید.
برای مخفی کردن سایر درایوها اعداد زیر را تایپ کنید :
Drive F (32)
Drive G (64)
Drive H (128)
Drive I (256)
Drive J (512)
Drive K (1024)
Drive L (2048)
Drive M (4096)
Drive N (8192)
Drive O (16384)
Drive P (32768)
Drive Q (65536)
Drive R (131072)
Drive S (262144)
Drive T (524288)
Drive U (1048576)
Drive V (2097152)
Drive W (4194304)
Drive X (8388608)
Drive Y (16777216)
Drive Z (33554432)

ترفند ویندوز

ترفندهای ویندوز XP (خواب زمستانی)
شاید برای شما پیش آمده باشد که چند تا سایت و تعدادی برنامه را فعال کرده اید و همزمانً به یک موزیک هم گوش میدهید حال به خاطر یک ضرورت مجبور به خاموش کردن سیستم و رها کردن برنامه ها بصورت نصف و نیمه هستید . دفعه بعد که کامپیوتر را روشن کردید همه را باید از اول شروع کنید.ولی یک راه خیلی راحت که تمامی برنامه ها از همان جیی ادامه پیدا کنند که شما سیستم را خاموش کرده اید. و آن استفاده از امکان Hibernate Win Xp می باشد Hibernate یعنی خواب زمستانی و Windows XP همه کارهای شما را در همان حالت ذخیره میکند و کامپیوتر هم کامل خاموش میشود. وقتی که کامپیوتر را روشن کردید به سرعت وارد Windows میشود که خودشما نیز تعجب می کنید . ( البته با فعال شدن این خاصیت مقداری از فضای هارد شما اشغال می شود .)
و اما مراحل کار:
1- Start => Control Panel => Power Options => Hibernate => Enable Hibernate
2- Start => Turn Off Computer => Hold Shift Key => Press Hibernate
وقتی که می خواهید کامپیوتر را خاموش کنید Shift را نگهدارید در این حالت به جای Standby گزینه Hibernate فعال میشود .