رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پیام نور سبزوار

یام نور سبزوار,پیام نور,دانشگاه,علوم کامپیوتر,پیام نور, نرم افزار,سخت افزار,دانشگاه پیام نور سبزوار,آموزشی,دنلود نرم افزار

رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پیام نور سبزوار

یام نور سبزوار,پیام نور,دانشگاه,علوم کامپیوتر,پیام نور, نرم افزار,سخت افزار,دانشگاه پیام نور سبزوار,آموزشی,دنلود نرم افزار

چه سال قشنگی


 چه سال قشنگی

 

نوروزتان پیروز

 

چشم هایم را می بندم واز ته دل آنچه را می خواهم آرزو می کنم (سکوت,سادگی,سپیدی,سلوک,سپهر,ستاره,سلام) اینها هفت سین من هستند واگر آنها را به دست بیاورم عید می گیرم و پای می کوبم و با فرشتگان به گفتگو می نشینم.

در سفره ام ستاره می گذارم تا دنیا نورانی شود .سکوت می گذارم تا روح ها صیقل پیدا کند .سپهر می گذارم تا دل ها آبی شود.سلوک می گذارم تا انسان ها سالک راه حق شوند.سپیدی می گذارم تا همه یکرنگ باشند.سادگی می گذارم تا مردم دنیا پرست نشوند.سلام می گذارم و برای همه آرزوی سلامتی می کنم.

من تمام زیبایی ها را جمع کرده ام,چه سال زیبایی است.

عیدتون مبارک!!.                                            

 

حال گیری


حال گیری

بالاخره نوبت اساتید هم رسیدکه سر به سرشان بزاریم و با خبر بشن که چه قدر هوادار دارن  شما دانشجوی عزیز می تونید از بین اساتید مورد نظر یکی رو انتخاب کرده و رای خود را به او بدهید تا ما هم در پایان فکری به حال رای هایتان بکنیم.                                                

 به خاطر اینکه کسی کلک نزند از هر کامپیوتر در هر روز فقط یک رای می شه داد پس به فکر کلک نباشید لطفا!!

 

هارد دیسک


هارد دیسکهایSATA و IDE چه هستند؟

تکنولوژی دیسک سخت ( HARD DRIVE ) بر پایه پروسس موازی اطلاعات عمل می کنند و بدین معناست که اطلاعات به صورت بسته هایی به روشهاهی مختلف ( رندوم ) به باس اطلاعاتی فرستاده می شوند. اطلاعات از دیسک سخت در فاصله های زمانی کاملاً تصادفی می آیند و وارد باس اطلاعاتی شده و در نهایت به سمت مقصد نهایی می رود. IDE  مخفف Integrated Drive Electronics می باشد همینطور که می دانید رابط IDE گاهی با عنوان ATA شناخته می شود که مخفف AT Attachment   است.   
این تکنولوژی از سال 1990 به عنوان استاندارد کامپیوترهای شخصی (
PC ) برای هارد دیسک ها بوده است و این زمانی بود که تکنولوژی مذکور جای درایوهای ESDI و MFM را گرفت یعنی زمانی که هارد دیسک ها به طور متوسط حجمی معادل 200 مگا بایت داشتند. در سال 1990 اولین هارد دیسک یک گیگا بایتی وارد بازار شد و قیمتی برابر 200 دلار در بازار آمریکا داشت. از آن پس تا کنون IDE تکنولوژی مورد استفاده بوده زیرا هارد دیسکها را با قیمت پایین در اختیار مصرف کننده قرار می داد، جای کمتری می گرفت و سرعت مناسبی داشت. 
 همتای
IDE در آن زمان SCSI ( که مخفف Small Computer System Interface  است) بود.  SCSI از IDE سریعتر است اما بسیار گرانتر است. به علاوه احتیاج به خرید یک ادپتر SCSI که ارزان هم نیست احتیاج دارید. به عبارت دیگر IDE بازار هارد دیسکهای کامپیوتر های شخصی را در انحصار خود گرفت. آنطور که به نظر می رسد کارخانه های معتبر حداقل یک تا دو سال دیگر به تولید هارد دیسکهای با تکنولوژی IDE ادامه دهند.
هارد دیسکهای
IDE از کابلهای ریبون پهنی استفاده می کنند که در داخل کامپیوتر بسیار به چشم می آیند .
 تکنولوژی هارد دیسک های ساتا (
SATA ) بر اساس پردازش اطلاعات متوالی(سریال) است. یعنی انتقال اطلاعات از هارد دیسک به باس دیتا و در جهت عکس به طور منظم و در دورهای زمانی مشخص انجام می گیرد.
هارد دیسکهای ساتا از کابلهای ریبون با پهنای کمتر استفاده می کنند . این کابلهای نازک دارای کانکتورهای بست داری هستند که کار کردن با آنها را ساده تر می کند. هارد دیسکهای ساتا اطلاعات را با سرعت متوسط
150Mb بر ثانیه انتقال می دهند

 

 

نظام آموزشی کشور ما!!


نظام آموزشی کشور ما!

amozeshi

به استثنای دانشگاه پیام نور سبزوار!!

گوگل و لوگوی نوروز85


گوگل و لوگوی نوروز85

 

 

 

کاربران ایرانی از شرکت گوگل درخواست کردند به منظور معرفی عید نوروز باستانی با قدمت چند هزار ساله به همه جهانیان، در آستانه فرا رسیدن عید نوروز، برای دومین سال متوالی لوگوی نوروز باستانی را در سایت خود قرار دهد. این در حالی است که پرونده ثبت نوروز در فهرست میراث جهانی برای ارائه مجدد به یونسکو آماده می شود و نماینده صندوق علمی فرهنگی سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است، از ثبت نوروز استقبال می کنیم.
سایت گوگل روزانه بیش از
۳۵۰ میلیون بازدیدکننده دارد و قرار گرفتن لوگوی نوروز در این سایت، نقش اساسی و مهمی در معرفی نوروز و فرهنگ کهن ایران خواهد داشت. تاکنون حدود ۱۵۰هزار کاربر ایرانی مقیم داخل و خارج از کشور در یک اقدام ملی و خودجوش، تقاضای خود را در این مورد از طریق ایمیل برای شرکت گوگل ارسال کرده اند.                                                                                              

شما هم اگر می خواهید در این حرکت خود جوش سهمی داشته باشید به آدرس esfahanhost.com/nowrouz بروید و ایمیل خود را به گوگل ارسال کنید.