رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پیام نور سبزوار

یام نور سبزوار,پیام نور,دانشگاه,علوم کامپیوتر,پیام نور, نرم افزار,سخت افزار,دانشگاه پیام نور سبزوار,آموزشی,دنلود نرم افزار

رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پیام نور سبزوار

یام نور سبزوار,پیام نور,دانشگاه,علوم کامپیوتر,پیام نور, نرم افزار,سخت افزار,دانشگاه پیام نور سبزوار,آموزشی,دنلود نرم افزار

کارگر ساده

 


: به چند کارگر ساده بامدرک لیسانس نیازمندیم!

همانطور که میدانید سالانه در ایران چیزی نزدیک به یک میلیون نفر از دانشگاهها  فارغ التحصیل می شوند و  ازاین افراد فقط تعداد کمی در شغل های مرتبط با رشته تحصیلی  خود مشغول به کار می شوند. وبقیّه افراد هم یا بیکار می مانند و یا اینکه در حرفه ای غیر مرتبط  با رشته تحصیلی خود مشغول به کار می شوند.

دختران و پسرانی که در سال آخر دبیرستان تحصیل  می کنند  فقط به این امید درس می خوانند که بتوانند با کسب مدرک لیسانس و یا بالاتر به شغلی high class و یا حداقل خوب دست پیدا کنند! اما این رویا در موارد کمی تحقق پیدا میکند!!

شاید یکی از علل تحقّق نیافتن چنین رویایی این باشد که به اصطلاح بازار کار اشباع شده است.و علت اشباع شدن بازار کار هم این است چون ورودی دانشگاهها زیاد است و به طبع خروجی آن هم نیز چنین است.این خروجی با نیاز بازار کار تطابق ندارد.و چون بازار نیازش کم است پس اکثر افراد یا بیکار می مانند و یا اینکه در حرفه ای غیر از تخصّص خود مشغول به کار می شوند.و آخر سر هم میگویند: چرا کشور ما پیشرفت نمیکند؟!!

تا به حال فکر کرده اید چرا اکثر دانشجویان ما به فکر کسب مدرکی بالاتر از لیسانس هستند؟اشتباه نکنید هدف این افراد صرفاً علاقه به تحصیل نیست ،بلکه فقط به خاطر فرار از بیکاری است !!

در آخر باید بگویم با این وضعی که ورودی دانشگاههای ما دارند و اخیراً هم نیز قرار شده در بعضی رشته ها  کنکور  را حذف کنند! بعید نیست که در آینده ای نه چندان دور  بلکه شاید چند سال دیگر (کمتر از انگشتان یک دست) در آگهی های استخدامی این  چنین بنویسند که:

به چند کارگر ساده بامدرک لیسانس نیازمندیم!!

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
علیرضا(وبلاگ دانشگاه آزاد آبادان) جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:26 ب.ظ http://www.goftar.blogfa.com

سلام ...
وبلاگ خوبی دارید ... اما مطلب قبلی، با توجه به متنی که نوشته اید، بی احترامی نسبت به قشر تخصیل کرده میباشد ... یادمان نرود که ایران، بالاترین آمار فرار مغزها را دارد که این خود بیانگر سطح بالای علمی جوانان ایرانی است ...

موفق باشید ...
یا علی

یه حرفه ای دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:29 ب.ظ

با سلام
امیدوارم که ادم هیچ وقت خر نشه چون هیچ خری ادم نمیشه
بنابر این سعی کنید احتدام خودتونو حفظ کنید
گرچه مطلب بیان شده عین حقیقت بود اما....
هر راست نباید گفت
با تشکر محمود سلامی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد